De ani buni, imediat după încheierea târgurilor de carte Bookfest sau Gaudeamus, marile edituri transmit câte un comunicat cu un titlu pompos: „Cele mai vândute cărți ale editurii… la Gaudeamus”. Presa noastră grăbită preia astfel de comunicate și face niște „știri” cu titluri de genul „Topul celor mai vândute cărți ale edituri… Bookfest” sau „Topul celor mai vânduți autori la editura…” Astfel, presa își face o datorie nobilă: promovează cartea, biata noastră carte, atât de ignorată de români în cursul anului.
În fapt, astfel de materiale nu sunt decât niște mostre (ieftine) de PR. Pentru că atât din comunicatele editorilor, cât și din textele publicate de presă lipsesc elementele esențiale: vânzările. Numărul de exemplare vândute. Câte exemplare au fost vândute din cea mai cumpărată carte de la editura care se laudă în comunicatul de presă? Nu aflăm.
Ce comedie! Cum poți să pretinzi un top credibil…
Comentează