Pasagerii trebuie să acționeze prompt dacă bagajul nu le este predat la destinație. Ei trebuie să depună imediat o reclamație la serviciul specializat din aeroport, păstrând o copie a documentului numit PIR (Property Irregularity Report).
Procedura în cazul bagajelor pierdute
După depunerea reclamației, pasagerii au la dispoziție 7 zile pentru a anunța operatorul de transport aerian. Dacă bagajul nu ajunge la destinație în 21 de zile, pasagerul poate solicita compensații.
News.ro relatează că ,,Prin Convenţia de la Montreal, care reglementează aceste situaţii, nu se prevede, însă, o procedură de stabilire şi acoperire a daunelor provocate în aceste situaţii, ci numai o limită de răspundere a transportatorului aerian de maximum 1.288 DST (Drepturi Speciale de Tragere), aproximativ 8038 lei (cursul de schimb poate fi urmărit pe pagina de internet a BNR). Suma urmează a fi crescută în viitorul apropiat la 1519 DST (9480…
Comentează