Home » Vânzările de șampanie își pierd „efervescența”. Consumul a scăzut

Vânzările de șampanie își pierd „efervescența”. Consumul a scăzut

Vânzările de șampanie își pierd „efervescența”. Consumul a scăzut

  • Vânzările globale de șampanie au scăzut cu aproape 10% în 2023.
  • Inflația și conflictele globale descurajează consumatorii.
  • Producătorii investesc în alternative sustenabile și ecologice.

Vânzările de șampanie au scăzut cu 10% în 2023, ajungând la 271 de milioane de sticle scrie CNN. Este al doilea an consecutiv de declin, potrivit unui raport al organizației Comité Champagne. Motivele principale ar fi inflația, conflictele internaționale și incertitudinea economică.

Starea de spirit afectează consumul

Maxime Toubart, co-președintele Comité Champagne, descrie situația ca fiind „un moment nefavorabil pentru sărbători”. În marile piețe precum SUA și Franța, inflația și incertitudinea politică au descurajat consumatorii. Vânzările din Franța au scăzut cu 7%, ajungând la 118 milioane de sticle.

LVMH, cel mai mare producător de șampanie din lume, a raportat o scădere de 15% a vânzărilor în prima jumătate a anului 2024. Jean-Jacques Guiony,…

Citeşte mai mult

Comentează

Your email address will not be published.