Remorcherele şi împingătoarele sunt operate în România de un mic cartel, iar firmele străine au întâmpinat dificultăţi în a intra pe piaţă, notează The Guardian, într-un analiză publicată miercuri, 9 august.
Analiza este semnată de Julian Borger, corespondentul de la Washington al cotidianului britanic, sub titlul inițial „Mine, lovituri cu drone, crima organizată: planul de a exporta cereale ucrainene prin porturile dunărene nu este o soluţie uşoară”.
„Portul Constanţa ar putea fi extins destul de repede”, a declarat un investitor european pentru jurnalistul The Guardian.
„Există spaţii deschise şi este o zonă de lucru sigură şi există potenţialul de a pune silozuri şi legături feroviare. Sunt discuţii între UE şi Bucureşti cu privire la extinderea portului, dar Constanţa are o problemă cu crima organizată”, a mai spus investitorul, descriind procesul de extindere ca fiind „lent şi corupt”.
Comentează